Kupić samochód i co dalej ?
Sprowadzanie
Awarie
Naprawa
Kradzież
Nadwozie
O nadwoziu
Podział
Współczesne typy
Opony
Koło
Typy opon
Bezpieczeństwo
Oświetlenie
Reflektory
Rodzaje świateł
Silnik
Zasada działania
Budowa
Parametry
Zawieszenie
Zawieszenie
Konstrukcja
Polski rynek samochodowy
Sprzedaż aut
Najczęściej kupowane
Salony
Audi
Peugot
Ford
Fiat
Alfa Romeo
Toyota
Citroen
Honda
Hyundai
Lancia
Land Rover
Mazda
Mitsubishi
Renault
Saab
Seat
Subaru
Volvo
Volkswagen
Suzuki
 
  Według rankingu, wśród najczęściej kupowanych nowych samochodów w 2007 roku nastąpiła znacząca
zmiana kolejności w stosunku do lat poprzednich. Na pierwszym miejscu uplasowała
się Toyota (33 848 sztuk na koniec grudnia), oraz udział auta japońskiego w
polskim rynku wyniósł 11,7%. Drugie miejsce zajęła Skoda z wynikiem sprzedaży 32 965 samochodów
i 11,2% udziałem w rynku, natomiast jako trzecie w kolejności najczęściej
kupowana marka przez Polaków to - Fiat z wynikiem 27 817 sztuk sprzedanych aut i 9,5% udziałem
w polskim rynku samochodowym. Na kolejnych miejscach uplasowały się: Opel, Ford,
Volkswagen, Peugeot, Renault, Citroen oraz Honda. Powyższy ranking sprzedaży nowych
samochodów nie obejmuje marek uznawanych jako luksusowe, których udział w rynku samochodowym w
Polsce w ostatnich latach systematycznie się powiększa (w ostatnim roku był to wzrost aż
o 33%). Liderem tego segmentu rynku (spośród 11 klasyfikowanych marek) jest Mercedes,
na drugiej pozycji znajduje się Volvo, a następnie Audi. Największy wzrost sprzedaży w
porównaniu z rokiem ubiegłym zanotowała marka – Corvette – 200%.

Z kolei ranking najczęściej kupowanych marek samochodów używanych przez polskich nabywców
znacząco różni się od rankingu aut nowych, a można wręcz dostrzec pewną zależność odwrotną.
Mianowicie, im rzadziej Polacy kupują markę auta nowego, tym częściej kupują go na rynku
wtórnym. I tak, pierwsze miejsce w hierarchii zajmuje Volkswagen, który jest jednocześnie autem
najczęściej sprowadzanym do Polski (w 2007 roku Polacy sprowadzili ponad 204,4 tys.
aut tej marki). Drugie miejsce zajmuje Opel, a na trzeciej pozycji uplasował się Ford.
Średni okres eksploatacji tych samochodów wynosi około 12 lat. Następne w kolejności sprzedaży
marki aut używanych to: Renault, Audi, Mercedes i BMW. Na uwagę zasługuje także
wzrost importu do Polski samochodów marzeń, takich jak: ferrari, lamborghini, aston
martin, maserati , bentley czy rolls royce.

Po przeanalizowaniu można dostrzec, iż Polacy najchętniej sprowadzają auta niemieckie, a w
następnej kolejności auta z Południa Europy, natomiast najrzadziej auta japońskie i koreańskie.
 
 
Freelance Web Designer